onsdag den 26. januar 2011

Tv og ventetid

Vi venter herhjemme. Venter på at L. rejser lørdag. I mellemtiden har vi 'Kontor' i spisestuen.

L. ordner rejseplaner, papirer, dobbelttjekker billetter, check-in tider og telefonnumre til udlejere. Jeg planlægger mit  kommende arbejdsliv, årsbudget, mulig kommende indtægt, byggebudget og alle de andre meget voksne ting.

Efter devisen, hak en tå hvor du kan, når budgettet skal shapes op, mente jeg det var tid at downsize mit forhold til YouSee. Følgende telefonsamtaler finder sted:


kl. 08.36 telefonsamtale med YouSee dame:
P: "Jeg vil gerne skifte fra fuld pakken til mellem pakken (= spare kr. 100 hver måned)"
Dame: "Det koster gebyr kr. 298,- og der skal tekniker ud"
P:"(tænker-shit, vi har lagt terrase der hvor stikket er) "Hvorfor skal der tekniker ud, når man skifter ned, men ikke op i pakker?"
Dame: "Derfor"
P:"Ok, det vil jeg gerne bestille så".
Dame" Ok"

Kl. 10.36 Telefonsamtale # 2 med YouSee dame
P:" Jeg vil gerne fortryde at gå fra fuld pakke til mellem pakke"
Dame: " Du bor .....XXXX.?"
P: "Øh ja" (magisk YouSee dame?)
Dame: " Det er hermed slettet".
P: "Ingen tekniker?"
Dame: "Nej da! Hvorfor fortrød du?"
P: "Fordi i tager gebyr, skal have tekniker ud og fordi jeg 80% af min TVtid ser TV3 Puls, som kun findes i Fuldpakken!"
Dame:"Men så kan vi sætte en boks op, men noget der kan noget og så kan du spole, optage og sætte Puls på pause og det er kun lidt dyrere end fuldpakken"
P. :"Nej, tak."

Suk.

7 kommentarer:

  1. Har Boxer ...her kan jeg selv vælge..men har dog haft mit hyr med både C Digital og Viasat á la dit....hold kæft hvor er de irriterende - for ikke at tale ome deres reklamer - hilsen Lille My

    SvarSlet
  2. Jeg har arbejdet for Yousse (og har stadig natlige mareridt over det).
    Men når du ringer ind bliver dit telefonnummer koblet til dit kundenr og derfor kan de se at du er dig næste gang du ringer ind.
    Yousee er idioter. Jeg hænger også selv på dem, mit kører bare over huslejen så jeg kan ikke engang opsige det.

    SvarSlet
  3. Hader sådanne abonnementer !!
    Har selv lige opdaget ( efter ½ år )at mit Telia abonnement overhovedet ikke er, hvad vi pr. tlf. aftalte i sommer. Men sådan er det jo, når man ikke læser det med småt og bare stoler på folk og selskaber.

    SvarSlet
  4. Nu skal jeg være ærlig: Faktisk er YouSee dem jeg har haft den bedste service fra, inkl. de to gange håndværkere kappede ledninger. De stod her indenfor få timer (ok det kostede, men anyways). Så indlægget er ikke for at trashe Yousee - tror blot den branche, som brugtvognsforhandlere og avisabonnementer er designet til at ta' r.....på dig, hvis de kan.

    Indlægget var mest møntet på min vægelssindhed - og så jo, fatter ikke det med tekniker og ikke-tekniker

    SvarSlet
  5. Der skal altid en tekniker ud for at ændre på din pakke. For ude i den der boks du har, er der 3 dimser - en til grund-, mellem- og fuldpakken. Og det er altså lavet sådan at teknikeren skal fysisk ud i boksen for at ændre på den :)
    Det er vist nok bare gratis at opgradere (det er det jo som regel) :)

    SvarSlet
  6. Vi har det der spole-pause-optage-noget, og her er det et hit. Vi har fastnettelefon, internet og tv i ét. Det er billigere end det, vi tidligere havde.
    Eneste problem er, hvis der er gang i alle tre dele - så kører internettet laaangsomt.

    SvarSlet
  7. Pyha, jeg får helt sved på panden - nøjes hellere med at kunne se DR1, DR2 og Tv2 med antennen på taget :-)

    SvarSlet