mandag den 12. september 2011

Hjernen

Den er god nok.
Moderdyret blev indlagt i Odense fredag. Forvirringen og kvalmen var ikke blevet bedre. Hun ringede selv (fremgang), og talte med læge.
Vi var lettede. Tænkte; nu kan vi få styr på medicineringen mod kvalmen og få lavet en hjemmeplan, så hjemmeplejen kan hjælpe hende med den vigtige kemo medicin og kvalmestillende medicin. Afdelingen kan hjælpe med at pointere for hende at hun SKAL have hjælp.

Da vi er til samtale med weekendlægen lørdag siger de:
"50 % af mennesker med lungekræft får hjernemetastaser." "Din kvalme og din forvirring gør, at vi tror du måske har det, så du skal scannes. På mandag".

Pfew, fint nok - vi er lettede, de tager det alvorligt og udreder hende yderligere, så vi igen kan fokusere på lungekræften og den vigtige kemo med efterfølgende stråling.

Alles palletti, indtil jeg søndag morgen, inden L. og brormand er stået op googler hjerne metastaser (lorte google). Not so nice.
Virkeligheden går op for mig. Hendes symptomer er muligvis ikke kun krise og dysfunktionel psyke. Måske sidder der små giftige kræftceller og trykker på hjernen. Måske er hun ikke bare megastræls og panisk og dum. Måske går hun i dag eller i morgen fra status: "Vi forventer du bliver helbredt", til: "Vi gør hvad vi kan for at lindre og livsforlænge". Bum.

Jeg forstår ikke så meget. Jeg er vist lidt i chok. WTF?

8 kommentarer:

  1. Årh for f... Der er ikke noget at sige. Krammer

    SvarSlet
  2. FUCK! Jeg har ikke meget at sige, men jeg tænker på jer!

    SvarSlet
  3. Er vist ikk' så godt, men....hun er ikke scannet endnu...knus

    SvarSlet
  4. Shockerende besked, øv. Jeg føler med jer.
    Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe, så skriv endelig!
    Kh Gitte

    SvarSlet
  5. Læser med - og sender mange tanker i din retning.

    Knus Reke

    SvarSlet
  6. Fuck hvor jeg bare virkelig hader den sygdom !

    SvarSlet
  7. Chok er vist nærmest nødvendigt. Pisselort. Sådan noget skidt!
    Varme tanker og stille bønner herfra!

    SvarSlet