mandag den 2. maj 2011

Obama got Osama

Pudsigt ordspil Obama/Osama. Det volder også diverse nyhedskanaler problemer



Som ofte fyldes jeg med følelser når den slags sker. Jeg læser om folk der jubler. Jeg jubler. Jeg læser om folk, der protesterer over manglende rettergang. Jeg protesterer. Jeg ser folk i nyhederne, der græder og mindes 9-11. Jeg græder. Jeg ser folk, der bliver helt stille. Jeg bliver helt stille.

Hvilke af følelserne er mine? Ingen? Alle?
Jeg har ingen aktier i Osama/Obama Bin Laden. Jeg stoler hverken på Al Quida, amerikansk eller dansk politik. Jeg tror på sandhed, og jeg er bange for at sandheden, den hele sandhed er svær at få i mediernes dækning. Om det er medierne eller deres emner der er usandfærdige er en helt anden debat. 

Hvad jeg har aktier i, er følelser. Virkelige følelser. Så når mennesker på tv græder, jubler eller protesterer, kommer mine følelser op til overfladen. Jeg sympati føler. Mine følelser hægter sig på de andre menneskers følelser og jeg græder, griner og raser. 

Det er ikke smertefuldt. For jeg ved, at alle mine følelser er sande. De er i mig. Måske ligger de gemt fra en personlig oplevelser hvor jeg ikke fik forløsning, måske blev de brugt dagen før i en anden situation. Og min smerteskala for følelses-av er næsten grænseløs.

Så spørg mig ikke hvad jeg mener, for hvad jeg mener udspringer af mine følelser, og lige nu har jeg dem alle hvad angår Osama og Obama fætrene.  


6 kommentarer:

  1. Jeg har det godt nok også blandet med hele dén sag.
    Sjovt nok reagerer jeg oftest modsat af det, jeg ser: Når de jubler, tænker jeg på manglende rettergang og på mandens efterladte. Når de taler om manglende rettergang, tænker jeg: "Ja, men se lige, hvad han har gjort!"

    Jeg er vist bare en djævelens advokat af natur.

    SvarSlet
  2. Jeg jubler og er s.... ligeglad, hvordan de fik "nakket" ham. I mine øjne, var han et af de største skadedyr ala terror!
    Jeg er én af dem, der ALDRIG glemmer synet 9/11 og da vi selv var i New York og stod på stedet - skal jeg lige love for, at der blev tænkt tanker. Så jeg jubler over at Obama fik Osama :0)

    SvarSlet
  3. To sjæle med samme tan...næææ...følelser ;-)

    SvarSlet
  4. Er det så nu jeg skal sige at jeg ikke har skænket manden en tanke i jeg ved ikke hvor længe, faktisk troede jeg at han var død.

    gud jeg læser lige Rekes kommentar og har hermed fundet ud af at jeg også er djævlens advokat, men nogle skal jo også være det.

    SvarSlet
  5. den store verden er farlig, der lever farlige mennesker, og jeg tror han var en af de slemme! Men - hævn - er ingen hjælp, der vil komme én som ham eller en Bush .eller...

    SvarSlet
  6. Åhh Sweetie - nu er det ikke sådan, at Obama også fik Prophecy - vel?
    Håber alt er vel på din skønne matrikel...

    SvarSlet