tirsdag den 8. februar 2011

Syslerier

Lidt får jeg lavet herhjemme. Jeg har mange ideer. De fleste er desværre afgørende for økonomien, som
- Ny carport (den gamle er for smal og rådden)
- 10 meter hegn ud mod vejen
- Nyt værksted, der er frostsikret. Alt mit maling er gået til i frosten :o(
- En "mig"-hytte på 10-15 m2 i bunden af haven

Så indtil videre, indtil budgettet kommer sig efter renoveringen af førstesalen (nej, den er endnu ikke færdig), men tættere på nu. Forsøger jeg at udleve de mindre, mere økonomiske projekter. Lidt besværliggjort af et par hænder/arme, der er monster tunge og ømme.


Puden er en fødselsdaggave til en god veninde, der ikke læser med herinde. Det er ikke blevet helt lige, og med skiftende trådtykkelse. Jeg måtte tage pauser pga. hænderne, men jeg har lavet den, og jeg håber hun kan lide den. Jeg syns måske der mangler lidt "pynt", foroven eller forneden, men kan ikke finde ud af hvad. Har ikke lyst til at gøre den til en "klassisk" broderipude med blomster. Har du nogen ideer?

Til slut lidt billeder fra 1. salen, hvor jeg afventer malerens ankomst. Der skal fuldspartles og sættes væv på, inden der kan monteres el, fodlister, vindueskarme og vvs ting. Når det er gjort, skal det hele males, af mig - det er vildt hvor langt vi er nået, siden i sommers, hvor vi hev taget af. 



I sommers








9 kommentarer:

  1. Hva med at lave nogle applikationer...fugle eller så? Sådan lidt rough? Og dermed mener jeg syet på med tætte risting i et par baner rundt i kanten, så den måske flosser lidt? Den er ellers fin.

    SvarSlet
  2. Hold da helt op, hvor er der sket meget ovenpå!! Jeg ønsker mig også sådan en lille hytte i min have ved sommerhuset. Det ville være rart med et stille sted, kun til det.
    Jeg kan se, der er sket en masse hos dig også mens jeg har været "væk" og fyldt op af mit eget s... Dejligt igen at være "med"!

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet fint på første !!!! Vildt !!!

    Hvor bliver det skønt når den står helt færdig !

    Synes puden er fin, som den er - Helt enkel og siger alligevel bare så meget !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Ja, sikke en synlig forandring - er det ikke dejligt at være så tæt på målet?

    Klem

    SvarSlet
  5. nej hvor fedt...det hele...det bliver sgu en flot overetage...og et stort arbejde har det da været kan jeg se...men det ser virkelig godt ud...jeg kommer helt til at leve mig ind i hvordan det kan bruges...
    og puden er flot som den er ....enkel og smuk....
    så held og lykke med resten af overetagen...det bliver da bare så godt..

    SvarSlet
  6. Hvad med en kæde af pictogram-damer under eller til venstre for teksten?!

    SvarSlet
  7. Lavendel - risting? som i ri-sting? du ved mit ordforråd indenfor hjemmesyslerne er meget begrænset.

    Anne - velkommen tilbage, du har været savnet

    Tanker - ja, måske er den fin som den er...

    Mette - det er meget uvirkeligt, og pludselig er tålmodigheden lidt væk. Er generelt ikke en tålmodig sjæl, men med huset har jeg været det...indtil nu.

    Anita - tak ;o) Ja, jeg syns også den er blevet vellykket. Ville gerne have haft den større, men den havde jo den størrelse den havde..

    KaDaHoe- det var en god ide, selv om det nok hellere må være damer og mænd, veninden er i den anden branche

    SvarSlet
  8. Det er godt at være tilbage! Føles faktisk lidt, som at komme ned på caféen igen efter lang tids fravær og finde de vante ansigter. Det er rart!

    SvarSlet