mandag den 28. februar 2011

For helvede

Jamen for helvet Jytt'!. Det er sgu ikke let at få lov at være vranten, tvær, negativ og sortseende.
Når vildt fremmede blogmennesker skriver søde ting på (endnu) et møjsurt indlæg. Når kæresten, der er solskoldet skriver kæresteting. Når naboen hænger street art på mit hus, mens jeg lukker og slukker arbejdsplads 1.
 Når (ex)-kollegerne giver cash til den længe savnede trillebør til haven, og når man for sidste gang lukker og slukker den skide kommunale computer og daffer kl. 12 (fordi man ikke kan blive fyret for at gå før tid, når man har sagt op). Når der står 134 liter maling, 34 liter grunder og 85 tuber fugemasse på ens adresse, når man kommer hjem, til 1. salen og når katten forsøger at få hovedet ned i min lomme, mens jeg skriver dette.

For helvede. Hold nu op med al den sødnes. Man prøver seriøst på at være en sur mokke!

Farvel og tak


-- og velkommen hjem

 Nu med penge

12 kommentarer:

  1. Jeg kan godt se at der er svært at være sur...så jeg vil bare sige: nyd det for saddan!
    Ps. regnrørs-streetart er FOR sejt!

    SvarSlet
  2. God nabo du har dig der !!!

    Og fint pengetræ, det er da bestemt ikke så dårligt, fik I spist alle bollerne ?

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Ja, du må undskylde, Suredame....det er nutte næææmt..men vejret er da i det mindste på din side :-)

    SvarSlet
  4. Det er godt vi er udstyret med 7 forskellige slags "brilleglas" vi kan anskue tilværelsen med...
    Dagens høst = dejlige kærsteting, street art og ikke mindst - granater til børen - wheee!
    Keep up the mokking, det betaler sig *griner*
    :0)

    SvarSlet
  5. Vil du ikke sende naboen en tur til Amager? Vi kunne da godt bruge lidt hæklede sager i gadebilledet.

    SvarSlet
  6. Onkel Anne - Tak!

    Berliner - det kan du sagtens sige

    Marianne - de 30 blev spist, så det var vist gode nok

    Lavendel - Der er ingen der har lovet det ville være nemt vel ? ;o)

    Lotte - Mokking holder!

    Amar - naboen er ganske ofte på amager, selv jeg ses derovre af og til ;o)

    SvarSlet
  7. Åh hvor er det dejligt at læse hvordan verden rotter sig sammen og spænder ben for dit sortsyn :-) Elsker banneret på dit nedløbsrør - hvem ville ikke blive glad for at blive budt velkommen af dét?! Tillykke med endt arbejde -og med de mange liter maling!

    SvarSlet
  8. hej Prophecy..hvor er du sød...( jeg mener sur)...åøh jeg mener sødsur...nå.. du må være hvad du vil...det er i hvertfald alligevel hyggeligt at komme ind her på din blog...og skønne ting, der skete også den dag...og hækleriet på din dør er jeg også helt faldet for... du får lige for en sikkerheds skyld både en sur og en sød smiley... :O( :O)

    SvarSlet
  9. Ja hvad fanden skal man lige skrive til det.

    Fordi hvis jeg nu skriver en mokke-kommentar, så er der jo chance for at du tager den personligt, og hvis jeg skriver en sød kommentar, kan du tage det som om at jeg siger du ikke må være i et dårligt humør.

    Men jeg kan så lige spørge, hvorfor er du sur?

    og så kan jeg så lige sige at jeg har lært at nogle mennesker bliver sur og vred, når de i virkeligheden er ked af det?, Det er bare lige det jeg vil sige. Ikke at jeg siger at det er det, der er tilfældet hos dig. Men en spændende tanke synes jeg det er.

    Og så lige en sætning "Skrig din surhed ud, så får du det meget bedre". eller slå i en pude. Ud og løb en tur. altså nåå nej for du sagde jo egentlig at du gerne ville have lov til at være sur, så derfor skal jeg jo ikke give dig velmenende råd til hvordan du kan få det bedre.

    Ha en sur dag.

    SvarSlet
  10. Anne - det er godt udtrykt "universet rotter sig sammen mod mit sortsyn". :o)

    Anita - hækleriet ER bare så fint. Det er fine Lavendel, der er mesteren

    Kristine - se nu skriver du jo en af de slags kommentarer, man ikke (jeg), bare lige kan smartsvare til. Jeg har tænkt over det, og det passer. I hvertfald noget af vejen. Surheden, gemmer over angst og potentiel ked-af-det. Den gemmer også over, at jeg har svært ved at tackle at mennesker er søde, når jeg selv syns jeg er dum (=jeg mestrede ikke jobbet). Så derfor indgangsvinklen, hvor indlægget blev et distanceret TAK

    SvarSlet
  11. Jeg tænkte jo nok at det havde noget med det at gøre. Eftersom jeg selv kan genkende det fra mig selv, men især kan jeg genkende det modsatte, hvor jeg i virkeligheden er vred, men bliver ked af det, fordi man har bildt sig selv ind at man ikke må være vred.

    Håber din dag blev god alligevel.

    SvarSlet