fredag den 14. maj 2010

Gratis glæder

4 dage uden arbejdstider er som en miniferie. Det er skønt. Denne gang, lykkedes det mig at koble fra og af. Af flere grunde.
- Dels eventyrløbet i torsdags, der endte i....31.25, og så taler vi ikke mere om det. Løbet var godt organiseret og det er ikke uden grund man kalder det, "Fyns største firmafest". Der var en rigtig god stemning. Mest imponeret var jeg af lager chef X, der med 59 år og let ølvom, løb en 10'er på 01:08:00. Min PS er 01:10:noget, så det var sejt af ham.
- Dels fordi jeg har mange projekter i haven og på 1. salen og nu har lidt sammenhængende tid til dem. Det hjælper også at kæresten er her, laver opgave og god mad til mig. Hun er tryghed.

Dagens optur i praktiske projekter, var turen til genbrugspladsen. De orange mennesker, der arbejder der,  er så søde og der var god plads i dag = ikke for mange liguster hæk fascister. Jeg erhvervede mig nogle bøger og siden fik jeg foræret (det kan alle få), et helt trailer læs kompost.
Vi stod selv med to skovle og læssede op i traileren, da flink orange mand spurgte, om han skulle hjælpe. Min plan var,  kun at tage nogle trillebær læs, men da orange mand, kom med fantastisk-lille-motoriseret-kæmpe-greb-multitool-gocart, sagde jeg: "Ja tak", og med et halvt læs af sin kæmpeskovl, var traileren segnefærdig; - fuld af ildelugtende dampende kompost.

Vi lugtede cirka ligesådan,  efter projekt: bugsere-multi-ildelugtende-stopfyldt-monstertung-container-om-i-baghaven. Nu står den så der. Ikke helt der, hvor den skal læsses af, men vi gider ikke bokse med den mere (vi endte med at køre bilen om i baghaven til hjælp og der lugtede pludselige meget motorbrændt i processen, bilen er åbenbart ikke så glad for 600 kg lort i skift mellem 1. gear og baggearet)
Konklusion: Kompost godt. Meget kompost meget lugtende og tungt.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint, at man kan få gratis kompost på genbrugspladsen!
    Og jeg synes, det er så sejt at du løber. Jeg kunne godt trænge til at komme i gange med at løbe igen :-)
    Ha' en dejlig weekend!

    SvarSlet
  2. Ja, gratis kompost - som at have et læsful guld stående ;o)
    Jeg syns det er mega hårdt, at komme i gang med at løbe - det skal tilføjes. Er slet ikke der endnu, hvor det er fantastisk. Men det kommer.
    God weekend M.

    SvarSlet