torsdag den 21. januar 2010

Den kommende have

Haven er sådan set ikke kommende. Den ligger der. Men den er endnu 39 dage dage, optaget af en anden kvinde. Jeg havde lovet mig selv, ikke at gå købe amok inden husovertagelsen. Selv om jeg har surfet utallige sider med bjælkehytter, drivhuse, campingvogne, havetraktorer, brændestabler, haveredskaber og havemøbler. Afholdenheden er efter devicen; flyt ind og mærk efter, hvad huset og haven kan lide. Hvad der passer. Hvad der er råd til, når håndværkere og byggematerialer har suget på min bankkonto. Ikke køøøøbe noget, ikke købe noget. Også selv om jeg i flytningens rus tilbage i august, skildte mig af med sofaer, seng og diverse arvede møbler jeg ikke længere syntes om eller havde brugt.
Hvilket i sidste ende betyder, at jeg flytter ind i 84m2 hus, uden særligt mange møbler eller noget at sove på/i. But who cares.Jeg har 84 m2, all mine.

Nu har jeg købt noget. Jeg har købt noget, der i dag ankom i lille (den mindste) kuvert med bobleplast. 8 små sirligt pakkede poser, med diverse blomsterfrø. Frø jeg har købt hos Hanne fra Blomsterhaven (qxl.dk)og som har bitte små håndskrevne mærkater med deres delikate indhold.

Her kunne man så vise et billede, for de er virkelig fine. Men jeg kan ikke finde ud af at lægge billeder på den her blog. Endnu.

Nu sidder jeg så og googler plantevejledninger og billeder af de indkøbte små frø poser. Steen (husherren, hvor jeg midltertidigt bor), har lovet at bygge en mistbænk til mig, så snart jeg flytter ind, som jeg kan rode med, mens håndværkerne bygger 1. salen om.

Den kommende have....er på vej og jeg er euforisk.
Hov, så fandt man ud af det med billeder.
Mine frø skal bl.a blive til:
Nepeta Subsessilis - Pink Dreams, Katteurt



Forglemmigej (Myosotis) er en slægt af 7 arter[1], som er udbredt i Europa, Nordafrika, Asien, Nordamerika og Oceanien. Det er urteagtige planter, både et-årige og stauder, der har store indbyrdes forskelle, men som ikke desto mindre alle kan beskrives ved at have en lille (1 cm i diameter) flad blomst med 5 blå kronblade, som danner en overdådig, krum blomsterstand (svikkel) på en tynd og pjusket stængel, og som blomstrer i foråret. Farvevariation er ikke usædvanlig og hvide og pink blomster ses ofte. De er populære i haver og dyrkede former har tit blandede farver.

Mon ikke haven, vil syns om dem?

4 kommentarer:

  1. èn gang for-glem-mig-ej - altid forglemmigej. De er så søde at så sig selv velvilligt, kan du være sikker på. Hvis det ikke lykkes med din såning, har jeg sikkert masser af småplanter til bortgivning. --- hejsa fra lavendel (som mest er at finde på lavendelstrik-bloggen i den kolde årstid).

    SvarSlet
  2. Kære Lavendel, jeg er ikke i tvivl om, at jeg kigger forbi din fine gård på et tidspunkt. I sær badeanstalten vil jeg glæde mig til at booke/prøve. Som jeg sagde til min ven, "hun lever den drøm jeg selv har på sigt". Så fint.

    SvarSlet
  3. Nu skal du tænke på at fotos og hjemmesider er "taknemmelige"..du skulle se rodet lige nu hæhæ-
    Min drøm , som du kalder det, skal ses i sammenhæng med en sygepensionering på grund af post-traumatisk-stress-syndrom, så det kan se flot ud på webben, men der er skyggesider ved alt, tror jeg! Men jeg nyder det, det skal også siges. Kig bare forbi inden da, det , varer sgi da længe inden vandet er badeklart. Men ring først!

    SvarSlet
  4. Det er jeg ked af at høre, PTS er ikke at spøge med. Der er altid en hitorie bag historien...
    Tak for invitationen, som jeg gerne vil tage dig op på, når kat og sjæl er landet i Otterup. Skal nok ringe først.
    Mange hilsner Dorte

    SvarSlet