lørdag den 23. oktober 2010

Strømmen.

Lørdag morgen og det øsregner.

Sidder i ynglingspybukserne med en kop kaffe og tænker på de mennesker omkring mig, der kæmper for tiden. Der er de to fra basisgruppen, der slås med hvad der skal slås med, ved en skilsmisse. Netværksdamerne, der slås med hhv. depression og anden sygdom i nærmeste familie. De venner der kæmper med af hhv. en master og en can-noget. På L. og jeg der kæmper med distancen, at få midlerne til at række til både hus og rejse. Ingen af situationerne kan sammenlignes. De er unikke hver i sær, fordi menneskene er unikke og griber ting forskelligt an.

Det er der mine tanker går hen. Forskelligheden i angrebet. Eller mangel på samme. En klog kvinde sagde engang (min fortolkning), at man kunne se det, som at sidde i en kano. Det hårdeste og absolut mest energispildende, var at forsøge at padle MOD strømmen, uanset hvad strømmen i slutspurten indeholdt. Man skulle glide med strømmen, lade kanoen flyde med strømmen. Give slip og være i den strøm, man var bange for ville opsluge en.

På et tidspunkt kommer der en bred......




Risikere, turde og bare glide med.

8 kommentarer:

  1. Det kræver mod og tillid at følge strømmen. Men jeg tror det er et godt råd.

    Men når man befinder sig i stormens øje vil man bare væk/ud .... og det er lidt af en kunst at turde være der.

    God weekend

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Jooo, man skal vel vælge sine kampe med omhu...knus - de kinesiske er bragt i hus, trailer returneres snarest.

    SvarSlet
  3. At være i det som kommer, er ikke altid let. Ikke at gøre noget er for let. Men jeg forstår hvad du mener med at glide med, hvis det tillader, at jeg trods alt får lov at forholde mig til og give genlyd. Men at vælge sine kampe er en god ting.
    God regnfuld weekend.

    SvarSlet
  4. Nej,du har ret: ingen onder kan sammenlignes. Ikke engang to, der ligner hinanden. Men pyha, det kræver mod ind imellem at accepterer tingenes tilstand. Også selvom det er nødvendigt for at kunne være i det!

    SvarSlet
  5. @ Karina, ja, det er det jeg mener - det kræver mod
    @ Lavendel, om det er at vælge sine kampe? Måske har du ret
    @Folehave's, Præcis, at være i det. Jeg mener ikke at give op, men at være i det.
    @ Anne, Ingen kan gå i andres sko og fra at være i det til accept, der kan vejen være lang

    SvarSlet
  6. Ja... Det er åbenbart ikke meningen at livet skal være særlig let.... Men hvad meningen er med at det ikke skal være det... Synes jeg er noget uklart !!!

    At følge strømmen kan vel både være godt og skidt... Tror på at... det nogen gange godt kan betale sig at kæmpe i mod... Men ja.. Siger som Lavendel... Men skal udvælge sine kampe... og ikke bare kæmpe for kampens skyld...

    Laver hånden ballade ???

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare et fantastisk billede, du har som blogbillede (eller hvad det nu hedder).

    Og så synes jeg, det er meget klogt, det du skriver: Folks problemer kan ikke sammenlignes, fordi de ikke befinder sig på samme skala. Det er det meste af vejen det enkelte menneskes følelser, der afgør problemets størrelse - ikke problemet i sig selv... arh... måske ikke altid. Men ofte, tror jeg.

    SvarSlet
  8. @ Marianne, det med meningen er en større filosofisk mundfuld. For mig at se, kan man ikke sætte det så enkelt op. Hvis man først begynder at se på det, er det let at ryge i en offerrolle, og DEN er l.o.r.t. Jeg plejer at sige "Ting sker", og så forsøge at kigge på mulighederne i stedet - ikke at det altid lykkedes.
    @ Reke, tak for billed komplimenten. Det forrige billede var et professionelt, men sådan ser mit dukkehus jo ikke ud længere, så jeg tænkte det var tid til at skifte til ét af mine egne.
    Jeg er enig - det er den bagage dét menneske har, der afgør hvordan et problem håndteres og føles.

    SvarSlet