søndag den 31. januar 2010

Snebomber og familiebesøg

Søndag og helt stille i huset og udenfor her midt på Fyn. Der er faldet lidt mere sne i nattens løb. Personligt er jeg ikke træt af den. Alternativet på denne tid er gråvejr og regn, så jeg foretrækker langt sne, lys og solversionen.


Vores tur til Sønderjylland, foregik relativt event-fri, hvad kørsel angår. De lovede sne-bomber, som jeg stadig ikke helt har forstået hvad er, så vi ingen af. Vi kørte efter forholdende, lagde os bag en lastbil med 85 i timen og tussede fint derned af. Eneste minus, var adskillige stenslag, grundet at flere sønderjyske kommuner nu er løbet tør for salt og spreder sand på motorvejen i stedet. Det største stenslag, udviklede sig til en ca. 30 cm lang revne, så nu skal der ny rude på Minien. Hm.

Familiebesøget gik, ...som altid med lidt urealistiske forventninger fra min side - om den happy familie, vi aldrig rigtigt har været. Misforstå mig ikke, vi er ok. Ingen historier om druk, vold og ingen mad og tøj, men der er mange slags mistrivsel. Jeg tror ikke jeg lærer det, eller slipper forhåbningen om den. Forhåbningen om den lykkelige familie, jeg har skabt i mit hovede. Men det vil være fint, at lægge noget af det til ro, og tage min familie for hvad de er, og de mig for hvad jeg er. Det sidste gør de måske allerede.

Vi gik en tur ved vandet. Familiens hus ligger 250 meter fra det. Naturen dernede er rå, ubegribelig smuk og uigennemtrængelig. Der er snart kun en sejlrende tilbage i Flensborg Fjord, vand og is går helt op til kysten, og der lå jomfruelig ny-sne under fødderne.  Solen brød frem. Skønhed blandet med smerte, er hvad det efterlader i mig.

Weekendens op, var blomster fra kæresten.
Som det taknemmelige menneske jeg er, blev jeg først lidt halvmobset - "fordi blomster skal vente til det nye hus". Men to be honest, så bliver jeg glad for at kigge på dem. De er super flotte i farverne og de lader lidt forår snige sig ind, i de mørke sprækker. Måske skal jeg forsøge at gøre de sidste 29 dage lidt gode, ved også at nyde de ting, jeg ellers 'gemmer' til flytningen.

Hvordan er din weekend gået?

3 kommentarer:

  1. Kære dig - tænk, hvis du blev kørt over af en lastbil på onsdag !!!NYD DINE dage, februar er så dejlig kort, find et lille projekt til hver dag, så slår du en streg, og ventetiden bliver ikke så forbandet! God søndag og nyd dine flotte blomster.

    SvarSlet
  2. Du har helt ret Lavendel, noget jeg indså i går. Så i dag er projektet hænder og negle. De er medtagede af vinteren, så god creme, fin ny lak og pudseri, med kaffe på siden. :o)

    SvarSlet
  3. Ja, det er da også en hyggelig beskæftigelse!

    SvarSlet